Zarządzenie nr 23/2007
ZARZĄDZENIE NR 23/2007
BURMISTRZA MIASTA PIECHOWICE
z dnia 23 marca 2007 r.
w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Miasta Piechowic.
Na podstawie art.7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008)
zarządzam co następuje:
1. Ustala się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Piechowice stanowiące Załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Ustala się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Miasta Piechowice stanowiące Załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
3. Traci moc zarządzenie Nr 18/2006 Burmistrza Miasta Piechowice z dnia 09 maja 2006 r w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Miasta Piechowic.
4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta Piechowice
Zofia Grabias - Baranowska
Załącznik Nr 1
do zarządzenia Nr 23 /2007
Burmistrza Miasta Piechowice
z dnia 23 marca 2007r.
Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Piechowice
§1
Przedsiębiorca zobowiązany jest do:
1) złożenia wniosku opracowanego zgodnie z art.8 ust.1, 1a, 2 i 2b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008),
2) określenia rodzaju odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości,
3) udokumentowania gotowości przyjęcia odpadów przez zakład, o którym mowa w §2 ust.2,
4) niezwłocznego zgłaszania Burmistrzowi Miasta Piechowice wszelkich zmian w danych określonych w zezwoleniu.
§2
1. Działalność przedsiębiorcy, będąca przedmiotem wniosku, powinna być prowadzona zgodnie z „Międzygminnym Planem Gospodarki Odpadami dla Związku Gmin Karkonoskich” zatwierdzonym uchwałą Rady Miasta Piechowice Nr 204/XXXIX/2005 z dnia 27 września 2005 r.
2. Przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania do Zakładu Usług Komunalnych Związku Gmin Karkonoskich, ul. Robotnicza 5, 58-533 Mysłakowice następujących odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości:
1) niesegregowane, które nie mogą być poddane odzyskowi,
2) niesegregowane nadające się do odzysku,
3) roślinne,
4) z selektywnej zbiórki ,
5) wielkogabarytowe,
6) z remontów
3. Przedsiębiorca, przed przekazaniem odebranych odpadów komunalnych do miejsca, o którym mowa w ust 2 może, zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzić sortowanie lub kompostowanie tych odpadów w instalacjach do których posiada tytuł prawny na podstawie odrębnych decyzji.
§3
1. Przedsiębiorca ma obowiązek ograniczenia masy składowanych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.
2. Bazowa ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, wytworzona w roku 1995r. na terenie Piechowic wynosi 540 Mg.
3.Udział przedsiębiorcy w rynku usług stanowi iloraz masy niesegregowanych odpadów komunalnych odebranych przez przedsiębiorcę i łącznej masy tych odpadów odebranych z terenu Miasta Piechowice w danym roku.
4. Przedsiębiorca ma obowiązek przedstawienia sposobu realizacji obowiązku, o którym mowa w ust. 1.
§4
1. Świadczenie usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości może być prowadzone wyłącznie na podstawie umowy i na warunkach w niej określonych.
2. Przedsiębiorca zobowiązany jest do wystawiania dowodów korzystania z jego usług zawierających daty odbioru, ilości i rodzaje odebranych odpadów .
§5
1. Przedsiębiorca, prowadząc działalność będącą przedmiotem wniosku, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Piechowice”.
2. Przedsiębiorca ma obowiązek odbierania odpadów komunalnych, o których mowa w §2 ust. 2, z częstotliwością określoną w Regulaminie.
§6
1. Pojemniki oferowane przez przedsiębiorcę właścicielowi nieruchomości, z którym posiada umowę na odbieranie odpadów komunalnych powinny spełniać wymagania określone w „Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Piechowice”.
2. Zalecane jest aby przedsiębiorca posiadał możliwości mycia i odkażania pojemników na indywidualne zlecenie właściciela nieruchomości .
§7
1. Pojazdy stosowane do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinny:
1) spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908),
2) być dostosowane do pojemników do zbiórki odpadów,
3) posiadać deklaracją zgodności WE lub certyfikat zgodności CE wymagany ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie zgodności (Dz.U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087) w terminie do dnia 30 grudnia 2009 roku,
4) być oznakowane nazwą i adresem przedsiębiorcy.
2. Pojazdy przeznaczone do transportu kontenerów oraz pojazdy skrzyniowe z urządzeniem wywrotu powinny posiadać dodatkowo zabezpieczenie przed rozwiewaniem odpadów siatką lub plandeką.
3. Przedsiębiorca powinien posiadać udokumentowane możliwości, własne lub obce w postaci usług świadczonych przez wyspecjalizowane zakłady, w zakresie przechowywania i prowadzenia obsługi pojazdów, o których mowa w ust. 1 i 2.
§8
1.Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych powinny być myte i dezynfekowane wewnętrznie i zewnętrznie z częstotliwością gwarantującą ich należyty stan sanitarny
2. Przedsiębiorca powinien przedstawić dokumentację potwierdzającą posiadanie myjni do mycia i dezynfekcji pojazdów lub posiadania umowy z przedsiębiorcą świadczącym takie usługi.
§9
Przedsiębiorca zobowiązany jest prowadzić działalność będącą przedmiotem wniosku w sposób nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców oraz zanieczyszczenia tras wywozu.
§10
1. Przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji zawartych umów z właścicielami nieruchomości i dowodów korzystania z usług.
2. Ewidencja umów powinna zawierać następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwa właściciela nieruchomości,
2) adres nieruchomości,
3) data zawarcia umowy,
4) rodzaj (kod) odbieranych odpadów,
5) częstotliwość odbioru.
3. Przedsiębiorca zobowiązany jest do udostępniania ewidencji umów i dowodów świadczenia usług pracownikom Urzędu Miasta w Piechowicach posiadającym imienne upoważnienie Burmistrza Piechowic .
§11
1. Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach według rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 grudnia 2001 r .w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. Nr 152, poz. 1736).
2. Przedsiębiorca jest zobowiązany do przekazywania Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego zbiorczych zestawień danych o rodzajach i ilościach odpadów, o sposobach gospodarowania nimi zgodnie z art. 37 ustawy o odpadach według rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych (Dz.U. Nr 152, poz.1737).
3. Przedsiębiorca jest zobowiązany zgodnie z art. 9a ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Piechowic w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykazu właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz zawiera imię nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości.
4. Przedsiębiorca jest zobowiązany, zgodnie z art. 9a ust.2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania i przekazywania w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy Burmistrzowi Piechowic informacji dotyczącej:
1) masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z terenu Miasta Piechowic ,
2) sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych,
3) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów,
4) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nie składowanych na składowisku odpadów i sposobu ich zagospodarowania.
§12
1. Wydane zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania w przypadku nie wypełnienia przez przedsiębiorcę wymagań określonych w niniejszym zarządzeniu zgodnie z art.9 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2. Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska zgodnie z art.9 ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3. Zastrzega się prawo nałożenia dodatkowych warunków prowadzenia działalności objętej zezwoleniem, jeżeli wymagać tego będą względy ochrony środowiska lub inne, po przeprowadzeniu kontroli realizacji warunków zezwolenia.
Burmistrz Miasta Piechowice
Zofia Grabias-Baranowska
Załącznik Nr 2
do zarządzenia Nr 23 ./2007
Burmistrza Miasta Piechowice
z dnia 23 marca 2007r
Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Miasta Piechowice
§1
Przedsiębiorca zobowiązany jest do:
1) złożenia wniosku opracowanego zgodnie z art.8 ust.1 i 1a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008),
2) udokumentowania możliwości świadczenia usługi, o której mowa w § 3 ust. 2,
3) niezwłocznego zgłaszania Burmistrzowi Miasta Piechowice wszelkich zmian
w danych określonych w zezwoleniu.
§2
1. Świadczenie usług opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych może być prowadzone wyłącznie na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości i na warunkach w niej określonych.
2. Przedsiębiorca zobowiązany jest do wystawiania dowodów wykonania usługi z podaniem daty jej wykonania, ilości wywiezionych nieczystości ciekłych oraz ceny.
§3
1. Przedsiębiorca, prowadząc działalność będącą przedmiotem wniosku, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Piechowice ”
2. Przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania nieczystości ciekłych do stacji zlewnej znajdującej się na terenie oczyszczalni ścieków w Piechowicach, ul. Cieplicka 28 ( zarządca: Zakład Usług Komunalnych w Piechowicach, ul. Boczna 15) lub, w przypadku gdy ta stacja zlewna z przyczyn technicznych nie może tymczasowo przyjmować nieczystości ciekłych do automatycznej stacji zlewnej na terenie oczyszczalni ścieków w Jeleniej Górze przy ul. Lwóweckiej (zarządca: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „Wodnik” Sp. z o. o. w Jeleniej Górze, ul. Pl. Piastowski 12)
3. Przedsiębiorca ma obowiązek opróżniania zbiorników bezodpływowych z częstotliwością uzgodnioną ze stacją zlewną w sposób zapobiegający wypływaniu nieczystości ciekłych ze zbiornika w wyniku jego przepełnienia lub niewłaściwego opróżniania, a tym samym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi i wód gruntowych.
§4
1. Pojazdy stosowane do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908).
2. Pojazdy, o których mowa w ust. 1, powinny:
1) posiadać deklaracją zgodności WE lub certyfikat zgodności zgodnie z ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie zgodności (Dz.U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087) w terminie do dnia 30 grudnia 2009 roku.
2) być oznaczone nazwą i adresem przedsiębiorcy.
3. Przedsiębiorca powinien posiadać udokumentowane możliwości, własne lub obce - w postaci usług świadczonych przez wyspecjalizowane zakłady, w zakresie przechowywania i prowadzenia obsługi pojazdów, o których mowa w ust. 1.
§5
1. Pojazdy do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny być:
1) odkażane w części spustowej - po każdym napełnieniu i opróżnieniu zbiornika pojazdu,
2) myte zewnętrznie i wewnętrznie oraz odkażane nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.
1. Przedsiębiorca powinien przedstawić dokumentację potwierdzającą posiadanie myjni do mycia i dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych lub posiadanie umowy z podmiotem świadczącym takie usługi.
§6
1. Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji umów zawartych z właścicielami nieruchomości, dowodów świadczenia usług oraz dowodów przyjęcia nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
2. Ewidencja umów powinna zawierać następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwa właściciela nieruchomości,
2) adres nieruchomości,
3) data zawarcia umowy,
4) pojemność zbiornika bezodpływowego,
5) częstotliwość opróżniania.
2. Przedsiębiorca jest zobowiązany do udostępniania dokumentacji, o której mowa w ust.1, pracownikom Urzędu Miasta w Piechowicach posiadającym stosowne upoważnienie Burmistrza Miasta Piechowice.
§7
1. Przedsiębiorca jest zobowiązany, zgodnie z art. 9a ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Miasta Piechowice w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca, wykazu właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych oraz wykazu właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz zawiera imię nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości.
2. Przedsiębiorca jest zobowiązany zgodnie z art. 9a ust.2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Miasta Piechowice informacji dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z terenu Miasta w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy.
§8
1. Wydane zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania w przypadku nie wypełnienia przez przedsiębiorcę wymagań określonych w niniejszym zarządzeniu zgodnie z art.9 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2. Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska zgodne z art.9 ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3. Zastrzega się prawo nałożenia dodatkowych warunków prowadzenia działalności objętej zezwoleniem, jeżeli wymagać tego będą względy ochrony środowiska lub inne, po przeprowadzeniu kontroli realizacji warunków zezwolenia.
Burmistrz Miasta Piechowice
Zofia Grabias-Baranowska