Zarządzenie nr 29/2007
ZARZĄDZENIE NR 29/2007
BURMISTRZA MIASTA PIECHOWICE
z dnia 11 kwietnia 2007 r.
w sprawie: wprowadzenia w życie ?Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej?
w Urzędzie Miasta Piechowice.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U Nr 142 z 2001, poz. 1591 ze zm.) oraz w związku z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. Nr 164 z 2006, poz.1163 ze zm.)
zarządza się, co następuje:
§1
1. Komisja Przetargowa powoływana jest każdorazowo dla przygotowania i przeprowadzenia zamówienia publicznego, którego wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 60.000 EURO.
2. Dla przygotowania i przeprowadzenia zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 60.000 EURO, może być powołana Komisja Przetargowa.
§2
1. Wprowadza się do stosowania w Urzędzie Miasta Piechowice ?Regulamin Pracy Komisji Przetargowej", stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
2. Postanowieniom zawartym w ?Regulaminie Pracy Komisji Przetargowej" podlegają wszystkie Komisje Przetargowe powoływane w Urzędzie Miasta Piechowice, bez względu na sposób ich powołania.
§3
Zobowiązuje się kierowników referatów oraz osoby na samodzielnych stanowiskach pracy do niezwłocznego zapoznania podległych pracowników z treścią niniejszego Zarządzenia oraz z treścią ?Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej" za pisemnym potwierdzeniem - uzyskanie potwierdzenia nie dotyczy pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych.
§4
Nadzór nad prawidłowym wykonaniem Zarządzenia powierza się Inspektorowi ds. Inwestycji.
§5
Zarządzenie wchodzi wżycie z dniem podpisania.
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
§1
Regulamin normuje działania Komisji Przetargowych powoływanych w Urzędzie Miasta Piechowice w celu przygotowania i przeprowadzenia procedur przetargowych o udzielenie zamówień publicznych na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. Nr 164 z 2006, poz.1163 ze zm.), zwanej dalej Ustawą.
§2
1. Komisja Przetargowa zwana dalej Komisją działa na podstawie każdorazowego jej powołania odpowiednio przez:
- Burmistrza Miasta lub upoważnioną osobę,
2. Komisja Przetargowa składa się z co najmniej trzech osób.
3. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
4. Komisja przygotowuje i przeprowadza procedurę przetargową zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych oraz aktami wykonawczymi do Ustawy.
5. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji Przetargowej.
6. Na podstawie art. 18 ust. 2 Ustawy Przewodniczący Komisji jest bezpośrednio odpowiedzialny za prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z uzyskaniem do niej niezbędnych uzgodnień, sporządzenie dokumentacji postępowania.
7. Wszystkie osoby wchodzące w skład Komisji zobowiązane są do złożenia pisemnego oświadczenia zgodnie z art. 17 Ustawy o nie podleganiu wyłączeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
§3
Do zadań Komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj.:
1. W zakresie przygotowania postępowania Komisja w szczególności przygotowuje do zatwierdzenia odpowiednio przez Burmistrza Miasta lub upoważnioną osobę:
1) specyfikację istotnych warunków zamówienia odpowiednią dla trybu zamówienia publicznego,
2) projekt zaproszenia do składania ofert lub do negocjacji,
3) ogłoszenia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
4) inne dokumenty, w szczególności projekty wniosków do właściwego organu o wydanie decyzji wymaganych Ustawą.
2. W zakresie przeprowadzenia postępowania Komisja w szczególności:
1) udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia ? obowiązuje forma pisemna,
2) prowadzi negocjacje z wykonawcami, w przypadku gdy Ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji,
3) dokonuje otwarcia ofert,
4) ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz przedstawia odpowiednio Burmistrzowi Miasta lub upoważnionej osobie propozycje wykluczenia wykonawcy w przypadkach określonych Ustawą,
5) poprawia oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny,
6) żąda udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert - obowiązuje forma pisemna,
7) w razie konieczności, na co najmniej 10 dni przed upływem terminu związania ofertą, występuje odpowiednio do Burmistrza Miasta lub upoważnionej osoby z wnioskiem o przedłużenie okresu związania ofertą,
8) przygotowuje projekt wystąpienia do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą,
9) wnioskuje odpowiednio do Burmistrza Miasta lub upoważnionej osoby o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych Ustawą,
10) ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu,
11) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź wnioskuje o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
12) przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest,
13) wnioskuje odpowiednio do Burmistrza Miasta lub upoważnionej osoby o zatwierdzenie prac Komisji i protokołu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego wraz z załączonymi do niego drukami.
§4
1. Do zadań Przewodniczącego Komisji Przetargowej, zwanego dalej Przewodniczącym należy w szczególności:
1) przedkładanie dokumentów do zatwierdzenia odpowiednio Burmistrzowi Miasta lub upoważnionej osobie,
2) odebranie oświadczeń wymaganych przepisami Ustawy od osób ze składu Komisji oraz innych osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
3) wyznaczanie terminu posiedzeń Komisji,
4) prowadzenie obrad Komisji oraz podział prac pomiędzy członków Komisji, mając na celu zapewnienie sprawności i przejrzystości działania Komisji, indywidualizacji odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności,
5) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
6) informowanie odpowiednio Burmistrza Miasta lub upoważnioną osobę o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
7) wyznaczenie spośród członków Komisji protokolanta na czas otwarcia ofert,
8) informowanie o poszczególnych etapach prac Komisji odpowiednio Burmistrza Miasta lub upoważnioną osobę,
9) wnioskowanie odpowiednio do Burmistrza Miasta lub upoważnionej osoby o zasięgnięcie opinii biegłych (rzeczoznawców), jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych,
10) podpisywanie pism wysyłanych do wykonawców, a dotyczących zapytań i wyjaśnień, za wyjątkiem pism zmieniających treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które są zastrzeżone odpowiednio dla Burmistrza Miasta lub upoważnionej osoby,
11) przedkładanie Protokołu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego do zatwierdzenia odpowiednio Burmistrzowi Miasta lub upoważnionej osobie,
2. W razie nieobecności Przewodniczącego jego funkcję pełni Zastępca Przewodniczącego Komisji.
§5
Do zadań Sekretarza Komisji Przetargowej, zwanego dalej Sekretarzem należy w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
2) zawiadamianie osób o powołaniu w skład Komisji - niezwłocznie po wydaniu powołania odpowiednio przez: Burmistrza Miasta lub upoważnioną osobę,
3) dokonywanie otwarcia ofert oraz podanie do publicznej wiadomości, stosownie do wymogów w danej procedurze:
- kwoty jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- nazwy oraz adresu siedziby wykonawcy,
- ceny oferty,
- terminu wykonania zamówienia publicznego,
- okresu gwarancji,
- warunków płatności,
4) przygotowywanie i wypełnianie druków niezbędnych do prawidłowego dokumentowania przebiegu procedury przetargowej - zgodnie z Ustawą,
5) w przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji Przetargowej i jego Zastępcy realizacja zapisu § 4 pkt 10 niniejszego Regulaminu,
6) przygotowywanie zawiadomienia o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§6
1. Komisja Przetargowa w czasie swoich prac podejmuje wiążące ustalenia, gdy jest obecna co najmniej połowa jej składu, w tym Przewodniczący i Sekretarz.
2. Nie wolno łączyć funkcji Przewodniczącego Komisji z funkcją Sekretarza Komisji.
§7
W przypadku gdy Przewodniczący, Sekretarz lub Członek Komisji Przetargowej nie mogą pełnić swoich funkcji, odpowiednio Burmistrz Miasta lub upoważniona osoba może powołać inną osobę do składu Komisji.
§8
Wszelkie informacje uzyskane w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przez osoby ze składu Komisji Przetargowej, osoby pracujące w charakterze biegłych (rzeczoznawców), inne osoby wykonujące czynności w tym postępowaniu, objęte są tajemnicą służbową.
§9
Komisja kończy pracę z dniem podpisania urnowy o roboty budowlane, usługi, dostawy lub z dniem unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§10
Po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dokumentacja z postępowania przechowywana jest odpowiednio w Referacie Rozwoju.
§11
W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych do Ustawy.
Z a t w i e r d z a m