Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. podatków i opłat

OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
z dnia 28 stycznia 2016 roku
Burmistrz Miasta Piechowice ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Stanowisko ds. podatków i opłat
w Urzędzie Miasta w Piechowicach, 58-573 Piechowice ul. Żymierskiego 49
w wymiarze pracy:1 etat


1. Wymagania niezbędne:
spełnianie wymogów określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014, poz. 1202 ze zm.),
wykształcenie: wyższe – preferowany kierunek ekonomiczny lub administracyjny;
posiadanie wiedzy i znajomość przepisów w zakresie:
a) ordynacji podatkowej,
b) ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
c) ustawy o podatku rolnym,
d) ustawy o podatku leśnym,
e) ustawy o rachunkowości,
f) ustawy o finansach publicznych,
g) ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
h) ustawy o samorządzie gminnym,
i) kodeksu postępowania administracyjnego,
2. Wymagania dodatkowe:
umiejętność biegłej obsługi komputera, w tym: programu księgowego SIGID, MS Office,
umiejętność pracy w zintegrowanych systemach informatycznych, w tym programów sprawozdawczych i bankowych,
umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych,
umiejętność korzystania z przepisów prawa,
umiejętność pracy w zespole,
cechy osobowości takie jak: komunikatywność, dyskrecja, konsekwencja w realizowaniu zadań, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, samodzielność w podejmowaniu decyzji, odporność na stres, wysoka kultura osobista.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
prowadzenie ewidencji nieruchomości: budynków, budowli i gruntów,
prowadzenie rejestru podatników oraz gromadzenie i badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym przedłożonych deklaracji podatkowych,
wysyłanie do podatników informacji o obowiązujących stawkach podatkowych przyjętych uchwałą Rady Miasta oraz druków deklaracji,
prowadzenie postępowania podatkowego,
prowadzenie kontroli podatkowej u podatników,
prowadzenie postępowania w sprawie udzielania zezwoleń i ulg podatkowych (umorzenia, odroczenia, rozkładania na raty, zaniechania poboru),
przygotowywanie materiałów dowodowych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w sprawach odwołań podatników,
prowadzenie postępowania w zakresie udzielenia pomocy publicznej,
sporządzanie sprawozdań dotyczących pomocy publicznej,
sporządzanie sprawozdań z zaległości podatkowych przedsiębiorców,
przygotowanie postanowień Burmistrza, porozumień i ugód w sprawie umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności oraz wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej w tym zakresie,
prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych,
dokonywanie czynności sprawdzających, dotyczących podatników, mające na celu:
sprawdzanie terminowości składania deklaracji oraz stwierdzanie formalnej poprawności składanych deklaracji,
ustalenie stanu faktycznego pozwalającego na stwierdzenie zgodności z przedstawionymi dokumentami;
przygotowanie decyzji administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych,
wydawanie na wniosek podatnika zaświadczeń w zakresie dochodowości z gospodarstwa rolnego,
analiza wykonania budżetu gminy w zakresie dochodów oraz wnioskowanie w sprawie jego zmian, sporządzanie prognoz dochodów do projektów budżetu,
opracowanie materiałów i informacji dotyczących półrocznego i rocznego wykonania budżetu w zakresie zajmowanego stanowiska,
przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz zarządzeń,
przygotowywanie sprawozdań na potrzeby Rady Miasta,
przygotowywanie projektów odpowiedzi w sprawach merytorycznych, skarg i wniosków w zakresie prowadzonych zadań,
bieżące przekazywanie do administratora systemu BIP informacji: zgodnie z art. 37  ustawy o finansach  publicznych.
4. Warunki pracy:
wymiar czasu pracy: 1 etat,
miejsce pracy: Piechowice , ul. Żymierskiego 49,
rodzaj pracy: praca biurowa, przy komputerze.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi poniżej 6%.
6.Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1. życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,*,
2. list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska*,
3. kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie do pobrania na stronie www.piechowice.bip.pbox.pl lub możliwość pobrania w Kadrach Urzędu Miasta w Piechowicach pok. Nr 24,
4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o odbytych studiach),
5. kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy lub w razie pozostawania w zatrudnieniu - zaświadczenie) oraz dokumentów o posiadanym oświadczeniu zawodowym ( np. opinie i referencje),
6. kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych,
7. oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
8. oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe bądź zaświadczenie i niekaralności w tym zakresie z Krajowego Rejestru Karnego, wystawione jednak nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą ukazania się ogłodzenia o naborze,
9. oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia umożliwiającego podjęcie pracy na określonym stanowisku.

* List motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2135)”.

Oświadczenie, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia i CV oraz list motywacyjny powinny być podpisane własnoręcznym podpisem przez kandydata. Ogłoszenie o naborze oraz wszelkie informacje związane z przedmiotowym naborem, w tym także o ewentualnych etapach rekrutacji będą umieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.piechowice.bip.pbox.pl oraz na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu na parterze.

Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Wymagane dokumenty aplikacje proszę składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Urzędu Miasta w Piechowicach, albo przesłać za pośrednictwem poczty  na adres: Urząd Miasta w Piechowicach, ul. Żymierskiego 49, 58-573 Piechowice z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. podatków i opłat” (liczy się data dostarczenia przesyłki do Urzędu Miasta w Piechowicach).
Oferty należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 18 lutego 2015 r. do godziny 12:00.
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.
Bliższe informacje można  uzyskać pod nr tel. 075 75 48 904.
Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy. W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza. Nabór kandydatów na stanowisko ds. podatków i opłat odbywać się będzie zgodnie z  postanowieniami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014, poz.1202 ze zm.) oraz zarządzenia Nr 7/2011 Burmistrza Miasta Piechowice z dnia 01 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta w Piechowicach.
 
Burmistrz zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru, bez podania przyczyny.
 

Burmistrz Miasta 
 /-/ Witold RUDOLF

Wytworzył:
Udostępnił:
Boratyński Marcin
(2016-01-29 13:29:41)
Ostatnio zmodyfikował:
Boratyński Marcin
(2016-01-29 13:31:01)